Stöd gärna MMS

Amk Konsert

MMS, som är en ideell förening med ideellt arbetande styrelse, är helt beroende av medlems-avgifter och gåvor. Alla är välkomna att bidra med en gåva av valfri storlek. Det kan vara penningbelopp men även värdepapper eller andra tillgångar. Vi tar också emot föremål som har militärmusikalisk anknytning, t.ex. böcker, dokument, noter och inspelningar. När det gäller föremål förbehåller vi oss rätten att avyttra dubbletter av sådant som vi redan har. Om möjligt säljer vi sakerna, annars skänker vi bort dem.

Det enklaste sättet att ge MMS ett penningbidrag är att sätta in ett belopp på BankGiro 5403-3659. Ibland får MMS ta emot gåvor, t.ex. från dödsbon eller via testamenten, vilket har varit betydelsefullt för föreningens ekonomi. Den som funderar på att donera eller testamentera till MMS är välkommen att kontakta styrelsen.

Gåva i samband med begravning

I samband med begravningar förekommer det att anhöriga i stället för att skicka blommor skänker en penninggåva till någons minne, särskilt om möjligheten nämns i dödsannonsen. Då skickar MMS på samma sätt som de stora och välkända gåvofonderna ett minnesblad till dödsboet eller begravningsbyrån som tack och kvittering.

Exempel på text i dödsannons:
För att hedra XX minne, tänk gärna på Militärmusiksamfundet, BG 5403-3659, Swish 1234306593.