Christian Sundberg – på 100-årsdagen

Bild 15

Den 6 februari är det 100 år sedan en av de allra främsta företrädarna för Militärmusiksamfundet, MMS, föddes. Christian var styrelsemedlem under många år, han var ordförande under några, och han var chefsdirigent för MMS musikkår i 34 år och ledde musikkåren under många konserter och inspelningar.

Vid sidan av Lars Stolt är nog Christian Sundberg den person som man mest förknippar med MMS genom åren. Christian var kemiingenjör till professionen, men lade ned ett otroligt stort arbete och massor av tid på vår förening och var mycket uppskattad som person. Christian Sundberg avled i en ålder av 90 år 2015. Nuvarande styrelse är mycket tacksam och glad för hans insatser!