Rapport från Landslaget i blåsmusik

Img 1909

Perry Göransson, kursledare, rapporterar följande den 9/8 från Landslagets i Blåsmusiks kurs och läger på Lunnevads folkhögskola:

“Årets Landslag är på så hög nivå att man måste söka sig tillbaka till 90-talet och Lars Benstorps era för att finna något liknande. 59 mångbegåvade ungdomar som inte bara spelar, utan även arrangerar och komponerar musik. Vi har i år tre nya kompositioner och ett stort arrangemang på programmet, skapade av de egna musikanterna.

På fritiden har vi ägnat oss åt att spela i mindre besättningar, så har det t.ex. skapats ett storband, som bland annat har spelat till vår kurs i Lindy-hop, med vår flöjtist Oliver Tångring som instruktör.

Bifogar programmet för avslutningskonserten i Lund och några bilder. Förutom det tryckta programmet, spelar vi som extranummer ”Tattoo” och till allra sist sjunger vi ”Locus Iste” av Anton Bruckner. “

Kursen, inklusive avslutande konserter i Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping och Lund, pågår från den 2 till den 13 augusti.