Sam Rydberg-dagen 2019

Img 2190

Årets Sam Rydberg-dag högtidlighölls av Militärmusiksamfundet vid en sammankomst på Militärsällskapet i Stockholm. Ett trettiotal deltagare var närvarande och hörde Thomas Roth berätta om Sam Rydbergs liv och verk. En elvamannaoktett spelade marscher som Sam Rydberg skrivit. Efteråt serverades fika och mackor, och det minglades under trevliga former. Ivar Widners medalj i silver och diplom delades ut till vår kassör Jan Larsson för långvarigt och noggrant arbete och till Fredrik Lundqvist, styrelsemedlem och tidigare lokalansvarig, som var den som påbörjade det arbete med inventering och registrering av samlingarna som Lokalgruppen arbetar med. Efter sammankomsten stannade ett antal medlemmar kvar och umgicks över ett glas öl.

Oktetten

Flöjt Joakim Voltaire